Hopp til hovedinnhold
  • Service
  • Segmenter
  • Konsern
  • Tilbake

Vi forenkler hverdagen

Vår misjon

Vi er en pålitelig servicepartner som tilbyr de beste løsningene i vår bransje. Vi sørger for at våre kunders behov er ivaretatt, slik at de kan fokusere på sin kjernevirksomhet.

Gjennom markedets mest attraktive serviceløsninger driver vi bransjen framover og skaper gode omgivelser for kundene våre. På den måten gjør vi verden til et litt bedre sted. 

“Viktig hver dag” er vår forretningsstrategi. Og sammen arbeider vi for å skape bærekraftig vekst. Vår strategi er basert på fire sentrale områder:

  • Group Picto Consolidate Position

    Konsolidering av vår markedsposisjon

    Gjennom organisk vekst og strategiske oppkjøp konsoliderer vi vår markedsposisjon og geografiske dekning.

  • icon_spread_network

    Utvider vår service

    Konsernet ekspanderer løpende til nye serviceområder og geografiske regioner for å vokse ytterligere.

  • growth

    Operativ ekspertise

    Å kontrollere kostnadene og fremme beste praksis i konsernet forbedrer produktiviteten i vår virksomhet.

  • Group Picto Innovation

    Utvikling sammen med våre kunder

    Vi utvikler nye produkter og service med våre kunder for å bedre kunne oppfylle deres behov.

Vår kundetilpassede service

Vi designer, utvikler og leverer skreddersydde løsninger for matteservice, arbeidstøyservice, hygieneservice, renrom og mopper. Vi tilbyr miljøvennlige, tidsbesparende og bransjetilpassede løsninger som dekker leie, vask, vedlikehold, levering og påfylling. På denne måten kan du konsentrere deg om din kjernevirksomhet. 

Våre løsninger skaper verdi for deg og dine kunder. Nærhet, enkelhet og troverdighet er de tre grunnelementene i vår service. Vi etterstreber å gi deg kort behandlingstid, forståelse for din virksomhets individuelle behov og eksepsjonell service. 

Nøkkeltall for konsernet

  • 3

    milliarder euro i omsetning i 2021

  • 29

    land i Europa og Latin Amerika

  • 400 000

    kunder globalt

  • 440

    produksjons- og servicesentre

Frank

Vi har fått nytt navn, dog uten at det vil utgjøre noen forskjell for våre kunder og samarbeidspartnere. Med tiden vil overgangen medføre flere fordeler takket være at vi kan benytte oss av de beste løsningene fra hele Elis-konsernet. Vårt fokus vil fortsatt være å gi våre kunder den beste kundeopplevelsen, og sikre at de har de produktene de trenger til enhver tid. Den lokale tilstedeværelsen vil bli forsterket for å yte ytterligere bedre service og raskere responstid. Vi vil fortsette å jobbe i tråd med våre verdier og utvikle våre produkter og løsninger som en del av en stor og internasjonal virksomhet.

Frank Mengel Country Director Norge

Mer enn et vaskeri

Som du ser i tidslinjen under, verken er eller har Elis (tidligere Berendsen) vært kun en vaskeri virksomhet. Vårt konsept bygger på sirkulær økonomi. Vi leier ut våre produkter innenfor arbeidsklær, matter, hygiene og cleanroom. På denne måten sirkulerer vår produkter hos forskjellige kunder og vi forlenger tekstilenes levetid. Dokumentasjon, kontroll og transparente løsninger er viktig for oss, så våre plagg, matter og mopper har en chip som gjør det enkelt å ha kontroll over når tekstilene sist ble vasket.

Konsernets historie

  • Sophus Berendsen

    1854: Dansk opprinnelse

    Sophus Berendsen grunnlegger selskapet

  • Les Grandes Blanchisseries de Pantin

    1883: Fransk opprinnelse

    Familien Leducq grunnlegger Grandes Blanchisseries de Pantin.

  • Les premiers collaborateurs Elis

    1968: Elis etableres

    Konsernet moderniseres og konsoliderer sine forretningsområder i virksomheten Europe Linge Service (Elis).

  • Les camions Elis Europe Linge Service

    1973-2001: Utvidelse

    Elis blir et internasjonalt selskap gjennom oppkjøp i Belgia og Spania i 1973 og deretter i Portugal og Tyskland mellom 1987-1990. Etter dette følger oppkjøp i Luxembourg i 1994, Italia i 1999 og Sveits i 2001.

  • Berendsen

    2002: Davis Service Groupe

    The Davis Service Group plc kjøper Sophus Berendsen AS.

  • Europa

    2008: Utvidelse til de baltiske landene

    Berendsen Tekstil Service AS er nå representert i 12 europeiske land.

  • Les bureaux de Berendsen

    2017: Elis kjøper opp Berendsen

    Elis konsernet foretar en kapitalforhøyelse på 325 millioner euro og blir europeisk leder etter overtakelsen av Berendsen.

  • cover_services

    2018: Nytt slogan

    Elis styrker sin identitet med det nye slogan "We empower your day". Målet er å få full oppmerksomhet, imøtekomme våre kunders behov og bidra til deres suksess.

  • elis we empower your day

    2021: Navnbytte til Elis

    Berendsen Tekstil Service AS skifter navn til Elis Norge AS. Navnskifte skjer som et naturlig steg etter oppkjøpet i 2017 - hvor vi ble en del av den ledende europeiske tekstil-, hygiene- og facility partneren.

Ønsker du å vite mer om vår service?

Ta kontakt

Fyll ut skjemaet under

Vi kommer tilbake til deg innen 24 timer

*Obligatoriske felter

Ved å trykke "Send", godtar jeg at Elis anvender disse personopplysningene til å håndtere og besvare min forespørsel. Dette skjer i overensstemmesle med personvern erklæringen, som du finner ved å klikke her

Vi hører gjerne fra deg!

Ønsker du mer informasjon eller å snakke med vår kundeservice?

Ta kontakt

Fyll ut skjemaet under

Vi kommer tilbake til deg innen 24 timer

*Obligatoriske felter

Ved å trykke "Send", godtar jeg at Elis anvender disse personopplysningene til å håndtere og besvare min forespørsel. Dette skjer i overensstemmesle med personvern erklæringen, som du finner ved å klikke her